Pazarlama Danışmanı Ne Demek?
Pazarlama danışmanı; çeşitli ürün ve hizmetler için pazarlama stratejilerinin uygulanmasına rehberlik eder. Müşterilere danışmanlık hizmeti sağlamak için bağımsız olarak veya bir danışmanlık firmasının parçası olarak hizmet verir. Pazarlama eğilimleri ve verilerini araştırır. Pazarlama başarısı için promosyon, markalaşma, medya kanalları ve diğer pazarlama konuları ile ilgili tavsiyelerde bulunur. Çalışmalarına başlamadan önce, kurumun işleyişini iç ve dış kaynaklardan bilgi toplayarak inceler.
Pazarlama Danışmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
Görev kapsamı; stratejik planlama, pazarlama araştırması ve stratejilerin uygulanması üzerine kurulu olan pazarlama danışmanının sorumlulukları şunlardır;
- Müşterinin ürün veya hizmetleri ile ilgili endüstri, pazar, eğilim, satış sonuçları, demografileri ve diğer verileri araştırmak,
- Pazarlama ihtiyaçlarını anlamak için şirket profil ve çalışmalarını incelemek,
- Sektörel eğilimleri ve ticari fırsatları tanımlamak için pazar araştırması yapmak,
- Potansiyel tüketici eğilimlerini araştırmak,
- Piyasa riskleri ve tehditlerini aşmak veya sürdürebilmek için stratejiler planlamak,
- Hedeflere ve bütçeye göre pazarlama stratejisi geliştirmek,
- Detaylı teklifler ve pazarlama planları hazırlamak,
- Markalaşma, konumlandırma, iletişim ve diğer pazarlama konularında tavsiyelerde bulunmak,
- En etkili yöntem ve araçlarla pazarlama çalışmalarına yön vermek,
- Pazarlama projelerini izlemek, sonuçları analiz etmek ve gerektiğinde strateji değiştirmek,
- İyileştirme önerileri ve yeni fikirler içeren raporlar yazmak,
- Satış hedeflerine ulaşmak için belirli pazarlama yaklaşımları ve harcama bütçelerini önermek,
- Ürün tanıtım ve lansman etkinlikleri için basın bültenleri hazırlamak ve promosyon etkinlikleri planlamak
Nasıl Pazarlama Danışmanı Olunur?
Pazarlama danışmanı olmak için üniversitelerin dört yıllık eğitim veren, İşletme, Ekonomi, Halkla ilişkiler ve Pazarlama gibi ilgili bölümlerinden lisans derecesi ile mezun olmak gerekmektedir.
Pazarlama Danışmanında Olması Gereken Özellikler
- Planlama ve organizasyon becerisi göstermek,
- Hizmet verdiği firmanın iç işleyişine hakim olmak,
- Sözlü ve yazılı iletişim kanallarını etkin bir şekilde kullanabilmek,
- Problemler karşısında çözüm üretme yeteneği göstermek,
- Kendi başına veya bir takımın bir parçası olarak etkili bir şekilde çalışabilmek,
- Yöneticilik ve liderlik vasfına sahip olmak