E-Ticaret Uzmanı Ne Demek?

E-ticaret uzmanı, e-ticaret web siteleri üzerinden; servis ve ürünlerin pazarlanması, stok yönetim kontrollerinin sağlanması, marka bilinirliğinin arttırılması ve dijital pazarlamanın yapılması işlemlerini yürütür.

E-Ticaret Uzmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

Günlük web trafiğini ölçme ve maksimize etme, satış verilerini analiz etme gibi tüm internet stratejilerini kontrol etmenin yanında, e-ticaret uzmanının diğer mesleki yükümlülükleri şunlardır;

  • Markanın tüm dijital pazarlama ve iletişim faaliyetlerini kurgulamak,
  • E-ticaret faaliyeti başlatmak isteyen firmanın anlayışını yansıtan, ticari amaçlarına ve hukuk kurallarına uygun yazılım sistemlerini kurmak,
  • Yeni çevrimiçi pazarlama stratejilerini araştırmak ve geliştirmek,
  • Pazarlama harcamalarını önceden planlamak ve kaynaklarını ve en az bütçe ile en fazla etkileşimi elde etmek için en doğru stratejiyi geliştirmek,
  • Veri analizi yapmak, raporlamak ve iyileştirmeler sunmak,
  • Müşteri deneyimini geliştirmek için topluluk yönetim araçlarını etkin şekilde kullanmak,
  • Yapılan güncellemeleri ve değişen algoritmaları yakından takip etmek,
  • Rakiplerin takibini ve analizleri yapmak,
  • Departman denetimi yapmak ve personelin görev dağılımını sağlamak,
  • Arama motoru optimizasyonunu belirlemek ve strateji geliştirmek,
  • Sosyal medya kurallarını, tasarım trendlerini, dijital pazarlamada kullanılan en yeni yöntemleri takip etmek.

Nasıl E-Ticaret Uzmanı Olunur?

E-ticaret uzmanı olmak için, en az lise mezunu olma şartı aranmaktadır. Ticaretin tüm sürecine hakim olmak adına; pazarlama ve satış, arama motoru optimizasyonu, dijital pazarlama ve metin yazma gibi çok yönlü nitelikler kazanmak gerekmektedir.

E-Ticaret Uzmanında Olması Gereken Özellikler

E-ticaret uzmanının, alanında bilgi ve beceriye sahip, yeniliklere açık ve özgüveni yüksek olması gerekmektedir. E-ticaret uzmanının diğer özellikleri ise şu başlıklar altında toplanabilir;

  • Planlama, takip ve organizasyon becerisine sahip olmak,
  • Takım çalışmasına yatkınlık göstermek,
  • Güçlü iletişim yeteneği sergilemek,
  • Yeniliklere açık olmak,
  • Düzenli ve detaycı çalışma becerisi sergilemek,
  • Yaratıcılık yönü gelişmiş olmak,
  • Sonuç odaklılık becerisine sahip olmak.