E-ticaret Danışmanı Ne İş Yapar? Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
E-ticaret uzmanının temel sorumluluğu; işletmenin operasyonel ve teknolojik ihtiyaçlarını belirlemektir. Meslek profesyonellerinin diğer görevleri şu başlıklar altında toplanabilir;
- Şirketin çevrimiçi perakende varlığının başarısını ölçmek,
- İş planını iyileştirmek için uygun maliyetli yaklaşımlar hakkında tavsiyelerde bulunmak,
- Çevrimiçi müşteri hizmetleri ihtiyaçlarını karşılamak için yazılım sistemi tasarlamaya yardımcı olmak,
- Çevrimiçi satışlardaki değişiklikleri yönetim ekibine raporlamak,
- Şirketin arama motoru sıralamasını ve reklam kampanya sonuçlarını analiz etmek,
- Satışları, sıralamaları, müşteri yorumlarını ve şirketin çevrimiçi rekabet durumunu belirten raporlar hazırlamak,
- Müşterilerin web sitesine nasıl ulaştığına dair ayrıntılı bilgi veren özelleştirilmiş bir çevrimiçi sistem oluşturmak,
- Sipariş yönetimi, marka performansı ve müşteri memnuniyeti gibi unsurları ölçmek üzere sistemler tasarlamak,
- Şirketin marka görünümünü oluşturmaya yönelik grafik tasarım ve içerik üretim çalışmaları planlamak,
- Yazılım, pazarlama ve müşteri hizmetleri departmanları ile işbirliği içerisinde çalışmak
Nasıl E-ticaret Danışmanı Olunur?
E-ticaret danışmanı olmak için resmi bir eğitim mecburiyeti bulunmamaktadır. Şirketler, adaylarda üniversitelerin lisans programlarından mezun olma şartını aramaktadır. Ayrıca çeşitli eğitim akademileri tarafından E-Ticaret sertifika programları düzenlenmektedir.
E-ticaret Danışmanında Olması Gereken Özellikler
- İnteraktif pazarlama stratejileri bilgisine sahip olmak,
- Google Analytics gibi web sitesi performansını ölçen araçların kullanımında yetkinliği bulunmak,
- Ekip çalışması ve yönetimini sağlayabilmek,
- Analitik düşünme becerisi sergilemek,
- Çoklu iş görevlerini önceliklendirebilecek organizasyonel yetenek göstermek,
- Problemlere yaratıcı çözümler sunmak,
- Eleştirel düşünme yapısına sahip olmak